Gemeenteraadslid worden? Doe mee met de Schaper leergang!

22 februari 2021

In 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen, en overal in onze provincie zoeken we nieuw talent voor de gemeenteraad! Denk jij na over een rol als volksvertegenwoordiger in de (lokale) politiek? Of ben je al zeker dat jij je gaat kandideren? Schrijf je dan in voor de gewestelijke Schaper leergang, óók als je nog twijfelt! Aanmelden kan tot 25 maart. Meer informatie is terug te vinden op de aanmeldpagina:

De Schaper leergang is de leergang voor iedereen met interesse in het raadslidmaatschap voor de PvdA of een lokale progressieve samenwerking waar de PvdA aan deelneemt. Deelname aan de Schaper leergang wordt zeer sterk aangeraden voor iedereen die het raadslidmaatschap namens de PvdA ambieert.

Wie de Schaper leergang afrondt:

• heeft een reëel beeld van wat het raadswerk inhoudt wat betreft tijd, inzet, verwachtingen, impact op het persoonlijk leven, mogelijkheden en onmogelijkheden;
  • weet welke competenties nodig zijn om als raadslid te kunnen werken;
  •  heeft kennis van partij en geschiedenis;
  • heeft kennis van de werking van de politiek;
  •  heeft op hoofdlijnen kennis van een aantal belangrijke dossiers en kan deze koppelen aan sociaaldemocratische waarden;
  • bezit basiskennis van een aantal vaardigheden (zoals debatteren).

Vragen? benader dan Joshua Paas  [email protected]