13 mei 2022

Burgemeester Geurts neemt Open Brief over pinautomaat in ontvangst

De Open Brief over de pinautomaat in Nuth is massaal ondertekend door de inwoners van en de bezoekers aan Nuth. Bijna 4000 inwoners en bezoekers aan Nuth hebben gehoor gegeven aan de oproep.

PvdA en KBO zien de Open Brief als een steun en een oproep aan de gemeente Beekdaelen. Steun bij de gesprekken met Geldmaat en een oproep om de inwoners op de hoogte van de voortgang te houden. Met de actie hebben KBO en PvdA een stem gegeven aan de verontruste en nauwelijks geïnformeerde bewoners. De massaal ondertekende brief geeft een krachtig signaal af naar Geldmaat, Rabobank en gemeente Beekdaelen.

De Open Brief wordt op maandag 16 mei om 14 u in Schinveld aan Burgemeester Eric Geurts van de gemeente Beekdaelen aangeboden door Wiel van Goethem, voorzitter van de KBO Nuth en Lars Kockelkoren, voorzitter van de Fractie PvdA Beekdaelen.

Over de Handtekeningenactie:

• Wanneer komt er een pinautomaat in Nuth?
  • Het is van de gekke dat een grote plaats als Nuth geen pinautomaat heeft.
  • Ik moet met mijn kasgeld, stad en platteland afrijden om te kunnen storten.
  • Veel mensen komen bij mij in de zaak pinnen! Vooral de ouderen hebben geen andere mogelijkheid om te pinnen!
  • Het duurt al zo lang! Bij de voormalige Rabobank hangt een poster van Geldmaat over een tijdelijke verbouwing!

Dit zijn enkele van de vele opmerkingen die KBO Nuth en PvdA Beekdaelen hebben gehoord. Het geeft aan dat een pinautomaat in Nuth behoorlijk wordt gemist. De actie kon dan ook op veel steun van de inwoners rekenen. Ook de Nuther ondernemers waren zonder meer bereid om in hun winkel of sporthal een exemplaar van de open brief met een intekenlijst neer te leggen. Immers zijn de ondernemers missen de stortmogelijkheid van contant geld.

Ook vroegen veel mensen natuurlijk: Gaat het lukken? Vanuit KBO en PvdA is aan de inwoners aangegeven dat er geen garantie kan worden gegeven. Ook is gemeente niet bevoegd om een pinautomaat te plaatsen, maar de Gemeente is natuurlijk een belangrijke speler om een locatie van een pinautomaat te vinden.

Met de actie hebben KBO en PvdA een stem gegeven aan de vele verontruste en nauwelijks geïnformeerde inwoners van Nuth. Inwoners hebben hiermee een krachtig signaal afgegeven Geldmaat, Rabobank en gemeente Beekdaelen.