Betoog van Lars Kockelkoren bij wethoudersbenoeming 22 januari 2019

Door Lars Kockelkoren op 23 januari 2019

Voorzitter,

De afgelopen periode hebben alle partijen een gedegen input geleverd voor het raadsprogramma. De afgelopen raadsvergadering hebben wij aangegeven dat wij trots en dankbaar zijn voor de wijze waar dit in onderlinge harmonie tot stand is gekomen.

De basis van ons verkiezingsprogramma én het raadprogramma heeft voor de PvdA een aantal speerpunten opgeleverd.

Deze speerpunten kunnen worden gekoppeld aan onze slogan tijdens deze verkiezingscampagne: wonen, werken en welbevinden.

Wonen:
Woningbouw: realiseren voldoende starterswoningen en aan de slag met om de Nuinhofwijk op te waarderen

zodat iedereen zeker kan zijn van een fijne woning!

Werken:
een zachte verbinding van de bedrijventerreinen waarbij gekeken kan worden naar de werkgelegenheid voor onze inwoners én de inwoners van de regio, waarbij wij ook een aanspreekpunt voor de ondernemers wensen

zodat iedereen zeker kan zijn van vast werk!

Welbevinden:
een goede en doelmatige intergemeentelijke sociale dienst, de mogelijkheid tot zelfredzaamheidszwemmen voor iedereen, maar ook beter groenonderhoud

Beekdaelen, waarin wij zeker van elkaar kunnen zijn

Deze speerpunten maken dat wij het volste vertrouwen hebben in de voorgedragen wethouder kandidaten en het nieuw te vormen college.

Voorzitter,

Zoals reeds meermaals aangegeven willen wij samen met alle andere partijen vorm geven aan onze nieuwe gemeente en zullen wij ieders inbreng serieus beoordelen.

Beekdaelen maken wij samen, waarbij wij zeker van elkaar zijn en van wat ons bindt.’