๐—›๐—ฒ๐˜ ๐˜„๐—ผ๐—ผ๐—ป๐—บ๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐—ณ๐—ฒ๐˜€๐˜: ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ณ๐—ถ๐—ท๐—ป๐—ฒ ๐˜„๐—ผ๐—ป๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ถ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป!

20 februari 2022

๐Ÿก Jij verdient het om te kunnen wonen in het huis dat bij je past en op de plek waar jij je thuis voelt. De markt werkt goed voor mensen die woningen verzamelen voor de winst, niet voor mensen die er eentje nodig hebben om in te wonen. Huren rijzen de pan uit en een betaalbare woning is nog nauwelijks te vinden. Studenten, starters en gezinnen zijn de dupe. Dat moet en kan anders!

๐Ÿคท๐Ÿผ Met het programma wonen hebben we in de gemeente Beekdaelen kunnen we ย een goede eerste stap zetten. Maar we zijn er nog lang niet. Nog teveel groepen mensen in Beekdaelen kunnen geen woning kopen of huren. Dat moet anders. En die verandering begint op 16 maart. Met jouw stem bepaal jij of er mensen in de gemeenteraad komen die zich inzetten voor meer betaalbare woningen en fijne wijken. Jouw stem maakt het verschil!

๐Ÿ’ช๐Ÿผ Daarom heeft onze lijsttrekker Lars Kockelkoren, samen met bijna 200 Partij van de Arbeid (PvdA) lijsttrekkers uit het hele land en de Tweede Kamerfractie, het woonmanifest ondertekend. Zaterdag (19 februari) waren we in Nuth, vandaag in Amstenrade om met inwoners het gesprek aan te gaan over de 9 punten uit ons manifest:

1. Meer betaalbare huurwoningen.
2. We maken huren weer betaalbaar.
3. Duurzame woningen voor een lagere energierekening.
4. Huizen zijn om in te wonen, niet om te verzamelen.
5. Leegstand mag niet lonen.
6. Geschikte woningen voor alle leeftijdsgroepen.
7. Leefbare buurten.
8. Voorzieningen echt lokaal.
9. Grip op gemeentegrond en bouwplicht.

โœ๐Ÿป Steun jij onze strijd voor een fijne woning voor iedereen? Klik dan op onderstaande link en teken het woonmanifest. En kies 16 maart voor een eerlijke woningmarkt. Samen maken we in jouw gemeente het verschil. Kies sociaal. Stem PvdA!