Lijsttrekker PvdA Beekdaelen bekend: “wonen, werken & welbevinden”

25 november 2017

Op maandag 13 november 2017 heeft de ledenvergadering PvdA Beekdaelen haar lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen voor de nieuwe gemeente Beekdaelen benoemd.

De leden van de kandidaatstellingscommissie, Karlijn van der Graaf (Maasticht) en Mat Smeets (Beekdaelen) hebben bij hun advies zwaar laten meewegen dat de PvdA moet gaan opereren in een situatie waarbij sprake is van een fusie van drie gemeenten. “Wat ons betreft zijn de aspecten van een stevig netwerk, de wil om de partij ‘smoel’  te geven en zich te profileren in combinatie met een tomeloze energie om onze idealen na te streven en (structurele) campagne te voeren (inclusief het verstaan van de kunst om social media effectief in te zetten) daarom van extra groot belang.”

“Bij Lars Kockelkoren vinden we deze aspecten van gedrevenheid en een stevig  netwerk gecombineerd met een ‘ hands-on’-mentaliteit sterk aanwezig”, aldus de voorzitter van de kandidaatstellingscommissie.

Tijdens de goed bezochte ledenvergadering presenteerde Lars Kockelkoren zich voor de leden van onlangs opgerichte afdeling. “Samen gaan we aan de slag om te zorgen dat mensen vooruit komen. Wonen, Werken & Welbevinden. Deze 3 W’s zijn vanaf nu onze kernwaardes.”

Het bestuur, bij monde van voorzitter Richard Griffijn, geeft aan “blij te zijn met een gedreven lijsttrekker met hart op de tong”.

Wie is Lars Kockelkoren:

Lars is 37 jaar jong, vader van drie dochters (Madelief, Roosmarijn en Lente), geboren en getogen in Nuth. Voormalig lid van Provinciale Staten (vice-fractievoorzitter). Tegenwoordig is Lars commissielid gemeente Nuth.

Lars heeft in de Provincie onder andere ingezet om sport voor iedereen bereikbaar en betaal te maken, het International breakdance event in Heerlen én de verdiepte aanleg van de buitenring Parkstad Limburg in Vaesrade. In Nuth maakt Lars zich o.a. sterk om de verloedering van de Nuinhofwijk tegen te gaan.

In het dagelijks leven is Lars horecamakelaar en hoteldirecteur. Daarnaast is hij voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland afdeling Roermond.

In zijn vrije tijd is hij actief binnen voetbalvereniging Minor, waar hij, naast actief lid, oa. de f-jeugd traint.