Kandidatenlijst Partij van de Arbeid Beekdaelen

21 oktober 2018

Beekdaelen – 20 augustus 2018

De leden van de afdeling PvdA Beekdaelen hebben op maandag 20 augustus de 20 plaatsen van de verkiezingslijst vastgesteld.
De kandidatenlijst bevat een keur aan mensen uit meer dan acht dorpskernen. Zij zijn allen actief in het verenigingsleven en binnen de gemeenschap in brede zin. Met groot enthousiasme zetten deze kandidaten de schouders onder hun voornemen om Beekdaelen een sociaal-democratische smoel te geven onder de noemer ‘WONEN, WERKEN, WELBEVINDEN’.

Hieronder vindt u een korte omschrijving van de top 10 van de kandidatenlijst.

Lars Kockelkoren (37 jaar) is reeds in november 2017 tot lijsttrekker gekozen. Lars is horeca-makelaar en oud-Provinciaal Statenlid voor de PvdA. Lars is geboren in Nuth, en is hier woonachtig met zijn drie dochters. Hij is o.a. jeugdtrainer bij voetbalvereniging Minor en was voorzitter van Horeca Nederland in Roermond en Midden-Limburg.

De tweede plek wordt ingenomen door Jeu Renkens. Jeu is fractievoorzitter van PvdA Schinnen en heeft jarenlange ervaring als raadslid. Jeu heeft zich onder meer sterk gemaakt voor het behoud van de accommodatie Voetbalvereniging Amstenrade. Jeu werkt als beleidsadviseur bij de gemeente Sittard-Geleen.

Carmen Snackers is gekozen op plek drie. Zij is woonachtig in Schinveld en al jaren politiek actief in de gemeente Onderbanken. Carmen is werkzaam in de ouderenzorg. Zij is actief binnen het verenigingsleven in Schinveld.

Plaats vier wordt ingenomen door Richard Griffijn, geboren en getogen in Nuth. Hij is bekend van zijn vele vrijwilligerswerk binnen Nuth en Limburg. Zo was hij bestuurslid bij Korenorganisatie VNK-Limburg en Vluchtelingenwerk Oostelijke Mijnstreek. Tegenwoordig is hij actief in de parochie en bij basisschool De Bolster in Nuth. Richard is werkzaam bij het Rijksvastgoedbedrijf bij de afdeling Omgevingsrecht en Private Zaken.

Tini Schonewille staat op plek vijf. Zij komt uit Amstenrade en is daar actief binnen het gemeenschapshuis. Zij heeft ervaring als raadslid in de gemeente Schinnen en is werkzaam in de gehandicaptenzorg.

Op plaats 6 staat Joost Geurts uit Wijnandsrade. Hij heeft ruime ervaring als raadslid in de gemeente Nuth. Joost is jarenlang werkzaam geweest als raadsgriffier en als lid van de Rekenkamer van de gemeente Simpelveld.

Op plek 7 staat Frans Legerstee uit Oirsbeek, hij is werkzaam bij de politie en actief als personal coach. Frans was commissielid namens de PvdA in Schinnen en is onze expert op het gebied van Veiligheid en Openbare Orde.

Jeroen de Brouwer staat op plaats 8, woont in Bingelrade en vervult al jarenlang leidinggevende functies in het onderwijs. Jeroen is een aantal jaren raadslid in Tilburg geweest namens onze partij.

Marij Kollee komt uit Amstenrade, en is verkozen op plek 9. Zij is al jarenlang politiek actief in Schinnen en biedt de helpende hand aan een ieder die dat nodig heeft.

Manfred Linssen staat op plek 10. Manfred is zeer actief bij carnavalsvereniging De Nachuule (jeugdraad en oud-prins) en is voorzitter van handbalvereniging Wijnandia.

Kandidatenlijst
1. Lars Kockelkoren – Nuth